YBS305 GÖRSEL PROGRAMLAMAPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 32,48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: YBS305
Ders İsmi: GÖRSEL PROGRAMLAMA
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: YBS 213 - ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ KILINÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Ali KILINÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Görsel programlama dili hakkında temel fikir sahibi olmaktır. Görsel programlama dili kavramlarını göstermek için, Visual Studio ile C# ortamı kullanılır. Bu dersi tamamladıktan sonra öğrencilerden programlama hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve programlama dili C# kullanarak ilgili problemleri çözebilmeleri beklenir.
Dersin İçeriği: Görsel programlamanın kavramları ve özellikleri anlatılmaktadır, C# programlama dili kullanılır, değişkenler, kontrol deyimleri, array, form kontrolleri, sınıf, nesne ve metotlar dersin içeriğini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel programlama kavramını bilir
2) Form kontrollerini kullanabilir ve formları tasarlayabilir.
3) C# programlama dili ile kodlama yapabilir.
4) Sınıfları ve yöntemleri kullanarak verimli kodlar oluşturabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel Programlama ve Visual Studio'ya Giriş - Bölüm 1 ve 2 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
2) C # Uygulama Programlamaya Giriş - Bölüm 3 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
3) Sınıflara, Nesnelere Giriş - Bölüm 4 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
4) Kontrol İfadeleri:Kısım 1 ve 2 - Bölüm 5, 6 ve 7 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
5) Diziler - Bölüm 8 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
6) LINQ ve Liste Koleksiyonu - Bölüm 9 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
7) GUI ve Windows Forms: Kısım 1 - Bölüm 14 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
8) GUI ve Windows Forms: Kısım 2 - Bölüm 15 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
9) Dosyalar ve Akışlar – Bölüm 17 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10) Veritabanları ve LINQ: Kısım1 - Bölüm 22 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
11) Veritabanları ve LINQ: Kısım 2 - Bölüm 22 Kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12) Proje Kontrolü ve İncelemesi
13) Proje Kontrolü ve İncelemesi
14) Proje Kontrolü ve İncelemesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Visual C# How to Program by Paul Deitel, Harvey Deitel, 6E
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 1 1 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 1 1
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 1
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 1 1
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1 1 1
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1 1 1
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 1 1 1 1
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 1 1 1 1
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek. 1 1 1 1
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 3
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 2
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 2
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 2
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 3
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 3
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 3
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek. 3
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Proje 1 35 35
Ödevler 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü 122