HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW207 | ||||||||
Ders İsmi: | DEVLETLER GENEL HUKUKU I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Sevda KESKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Sevda KESKİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı uluslararası hukuka ilişkin temel kavramları, uluslararası hukuk kişiliği, devletlerin ülke ve yetkileri kavramlarını öğretmek ve uluslararası antlaşmaların yapılışı, işleyişi ve sona erdirilmesi hakkında bilgi edindirmek. |
Dersin İçeriği: | Ders, Uluslararası toplum ve genel uluslararası hukuk sistemi, Uluslararası hukukun kaynakları, Antlaşmalar hukuku (yapılışı, bağlayıcılığı, sona erdirilmesi vs.), Ulusal ve uluslararası hukuk sistemleri arasındaki ilişki, uluslararası hukuk kişileri, tanıma, devletin ülkesi ve devletin yetkisi konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası toplum ve uluslararası hukukun kişileri ve uluslararası hukukun kaynakları 2) Antlaşmaların yapılışı, antlaşmaların işleyişi, antlaşmaların bağlayıcılığı, antlaşmaların sona ermesi 3) Devletin ülkesi ile yetkisi ve tanıma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Genel Uluslararası Hukuk Sistemi | |
2) | Uluslararası Hukukun Kaynakları | |
3) | Antlaşmalar Hukuku (Sınıflandırılması, Yapılışı | |
4) | Antlaşmalar Hukuku (Uygulanması, Değiştirilmesi, Yorumlanması) | |
5) | Antlaşmalar Hukuku (Geçerliliği, Sona Ermesi) | |
6) | Uluslararası Hukuk-Ulusal Hukuk İlişkisi | |
7) | Uluslararası Hukukun Kişileri (Devletler) ve Tanıma | |
8) | Ara sınav | |
9) | Uluslararası Hukukun Kişileri (Uluslararası Örgütler, Gerçek Kişiler) | |
10) | Devletin Ülkesi (Ülke Türleri, Sınırlar) | |
11) | Devletin Ülkesi (Ülke Kazanma ve Kaybetme Yolları) | |
12) | Devletin Yetkisi (Genel İlkeler) | |
13) | Devletin Yetkisi (Yetki sınırlandırmaları, Ayrıcalık ve Bağışıklıklar) | |
14) | Pratik Çalışma ve Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk I, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 2019. Tütüncü/Arıkoğlu/Akün/Başkaracaoğlu, Toluner Milletlerarası Hukuk (Giriş, Kaynaklar), 2. Bası, Beta, İstanbul, 2019. Ayşe Nur Tütüncü, Milletlerarası Hukuk Pratik Çalışmaları, Beta, 2016. İlgili Sözleşmeler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | ||||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | |||||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | 1 | ||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | ||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | ||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | |||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 2 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 3 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 2 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 2 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 3 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 2 |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |