RUS2001 RUSÇA IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: RUS2001
Ders İsmi: RUSÇA I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF VICTORIA SMYR
Dersi Veren(ler): Victoria Smir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rusça Alfabe ve gramer kurallarını öğrenip, ders çerçevesi içerisinde pratik yaparak konuşma, okuma, yazma ve dinleme niteliklerini geliştirmek
Dersin İçeriği: Alfabe. Cümle kalıpları. Gramer kuralları. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma uzerinde kurulan ders aktiviteleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
1) Rusça okuma, yazma, dinleme ve konuşma niteliklerini geliştirip Rusça konuşulan ülke ve/veya ortamlarda kendini ifade edebilmek, ınsanlarla iletişim kurabilmek kurabilmek, global network'un Rus segmentine erişim sağlayabilmek
2) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
3) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
4) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
5) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alfabe Aa Oo Уу Ээ Ии ы harfleri. Tonlama Ders kitabı
2) Alfabe. Мм Пп Бб Нн Тт Дд harfleri. Olumlu ve olumsuz cümleler. Soru cümleleri ders kitabı
3) Alfabe. Фф Вв Кк Гг Хх Pp harfleri. Bu ne? Bu kim? cümleleri ders kitabı
4) Alfabe С с, З з Я, Ёё Юю Юю Ее harfleri. Nesnelerin cinsiyet kavramı. SENİN ve BENİM şahıs zamirleri ders kitabı
5) Sayılar 0 - 100, Yaş sorma kalıbı, kendi ismini ve yaşını söyleme. Vacabulary quiz Ders kitabı sayfa 25-28
6) Benim ... var / Benim ... yok. Okul eşyaları. Ders kitabı Sayfa 28-30
7) Şahıs zamirleri. Onun adı ne? Benim ailem. Meslekler. Ders kitabı sayfa 30 - 36
8) Nesnelerin çoğul hali. Fiillerin şimdiki zamanı. Ders kitabı. Quizlet
9) Fiillerin şimdiki zamanı. Ders kitabı sayfa 43-47
10) Filli cümleler. Haftanın günleri. Ders kitabı Sayfa 47-51
11) Filler «хотеть» и «мочь»; «должен» Ders kitabı Sayfa 52-54
12) Sahiplik sıfatları. Sıfatlar. Zıt anlamlı sıfatlar. Ders kitabı Sayfa 54 - 59
13) NERELİ? Irklar, diller, ülkeler Ders kitabı Sayfa 64-67
14) Тема: Глаголы «есть», «пить», «любить» Yemek, içmek, sevmek filleri Ders kitabı Sayfa 69-70

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders kitabı - Class book
Diğer Kaynaklar: quizes www.kahoot.it
Время говорить по-русски https://www.irlc.msu.ru/irlc_projects/speak-russian/time_new/rus/course/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 24 1 24
Ödevler 8 1 8
Küçük Sınavlar 10 1 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 46