HSS017 MARITIME HISTORY AND CULTUREPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: HSS017
Ders İsmi: MARITIME HISTORY AND CULTURE
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
1 1 1.5 2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Gör. İbrahim AKIN
Dersi Veren(ler): Dr. İbrahim AKIN,Uzakyol Kaptanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Öğrencilerimize Türk ve Dünya denizcilik tarihi ve kültürü hakkında bilgi vermek.
- - Öğrencilerimizi Türk denizcilik tarihi ve kültürünü incelemeye teşvik etmek,
- - Türk Denizcilik Tarihi ve mirasını araştırmayı ve bunu gelecek nesillere aktarmayı ve denizciliğimize sahip çıkmayı hedeflemek.
- - Denizcilik alanındaki gelişmelerin denizcilik tarihi ve kültürü üzerindeki etkilerini betimlemek.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin Dünya denizcilik tarihi ve özellikle de Türk denizcilik tarihine ilişkin bilgilerini geliştirmelerini sağlar. Bu ders kapsamında öğrencilere; Dünya denizcilik tarihindeki dönemler, deniz gücü ve deniz stratejisi, denizci devlet kavramları, Dünya denizciliğinin tarihi, Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemini kapsayan Türk denizcilik tarihinin önemli olayları ve denizcilik kültürü konuları öğretilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibidir: 1. Dünya Denizcilik tarihinin dönemlerini bilir ve Türk Denizcilik Tarihinin Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerindeki olaylarını betimler.
2) Denizcilik gücü, stratejisi ve denizci devlet kavramlarını betimler.
3) Türk denizcilik tarihi önemli olaylarına ilişkin araştırmada bulunur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denizcilik Tarihine Giriş. Dünya Denizcilik Tarihinde erken dönem gemilerinin doğuşu, Antik dönem, Asurlular, Mısırlılar, Yunanlılar ve Romalılar, Yelkenli gemiler, Savaş gemileri, Triremeler çağı, Ticaret gemileri, Bizans Savaş Gemileri,
2) Osmanlı İmparatorluğu Öncesi Türk Denizcilik Faaliyetleri. Selçuklu İmparatorluğu döneminde denizcilik faaliyetleri, Çakabey ve Türk Donanmasının Kuruluşu, Anadolu beylikleri döneminde denizcilik faaliyetleri, Aydınoğlu Umur Bey dönemi.
3) Osmanlı Devleti'nin Kuruluş Döneminde Türk Denizcilik Faaliyetleri. Osman Gazi ve Orhan Gazi dönemi denizcilik faaliyetleri-Karamürsel Bey, I. Murat ve Yıldırım Beyazıt devri denizcilik faaliyetleri, II. Murat dönemi denizcilik faaliyetleri.
4) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
5) Osmanlı İmparatorluğu Yükselme Döneminde Türk Denizcilik Faaliyetleri. Fatih Sultan Mehmet dönemi denizcilik faaliyetleri, 1453'te İstanbul'un Fethi.
6) 1453 İstanbul'un Fethi Sonrası Türk Denizcilik Faaliyetleri.
7) II. Beyazıd ve Yavuz Sultan Selim Dönemleri Türk Denizcilik Faaliyetleri.
8) Kanuni Sultan Süleyman Döneminde Türk Denizcilik Faaliyetleri. Batı Akdeniz Korsanları, Oruç Reis, Barbaros Hayrettin, Turgut Reis, Provezza Deniz Savaşı 1538.
9) Piri Reis Hayatı ve Eserleri- Ara Sınav Olarak Ödev.
10) Malta Kuşatması, Cerbe, Kıbrıs Fethi 1571 ve Lepanto Yenilgisi.
11) 1770 Çeşme Baskını
12) 1853 Sinop Baskını
13) Osmanlı Deniz Ticaret Tarihi, Kurtuluş Savaşı, II. Dünya Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Türk Denizcilik Faaliyetleri. (Uzaktan Eğitim)
14) Konuların tekrarı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Casson, Lionel. (1994) Ships and Seafaring in Ancient Times, British Museum Press.
• Bradford, Ernle. (2000) Mediterranean: Portrait of a Sea, Penguin Books.
• Bostan, İdris. (2010) Osmanlılar ve Deniz: Deniz Politikaları, Teşkilat, Gemiler, Küre Yayınları.
Türk Denizcilik tarihi - Dz.Kuvvetleri yayını cilt I cilt II
Diğer Kaynaklar: - The Ship - Blörn Land Störm
- Man, Ship and the Sea-Alan Villiers
- Ship - Brian Lavery
- Ancient and Modern Ships - George C.V.Holmes
- Classic Ships of islam - Dionisus Agius
- Akdenizde Coğrafya teknoloji ve savaş John H Pryor.
- The Mystery of Vasco.de GAMA -Armando CORTESAO
- Sultanın Kalyonları - Yusuf Alperen AYDIN
- Osmanlı gemileri - İdris BOSTAN
- Osmanlıda Yelken - Ahmet GÜLERYÜZ
- Osmanlı Donanması - Ahmet GÜLERYÜZ - Bernd LANGENSİEPEN
- XVI yy gemi tasvirleri - Mustafa GÜRBÜZ BEYDİZ
- Alexiad-Anna Komnanea
- Çakabey -Nimet AKDES KURAT
- Aydınoğulları tarihi-Himmet AKIN
- Türklerin ilk Amirali Çakabey-Ali Rıza İŞİPEK
- Anadolu beylikleri-İsmail HAKKI UZUNÇARŞILI
- Türk Denizcilik tarihi - Dz.Kuvvetleri yayını cilt I cilt II
- Anadolu Türklerinin Deniz Tarihi-Hayati TEZEL
- Fatih'in donanması ve Deniz savaşları – MİRMİROĞLU
- Doria ve Barbaros - Junies de la Graviere
- Barbaros Kardeşler- Jean Louis Belachemi
- The Sultans Admiral-Erlne BRADFORD.
- Türk Korsanları - Orhan KOLOĞLU
- Büyük Türk denizcisi Kemal Reis - Dz.K.K.yayını
- Osmanlı Deniz gücü - Palmira BRUMETT
- Beylikten imparatorluğa Osmanlı denizciliği – İdris BOSTAN
- Akdeniz-Akdeniz Dünyası - Fernand BRAUDEL
- İnce Donanma - Rasim ÜNLÜ
- Piri Reis-Cevat ÜLKEKUL ( 3 cilt )
- Piri Reis - Turkish Map Making after COLOMBUS-Svat SOUCEK
- Piri Reis Hayatı ve eserleri - Afet İNAN
- Uluslararası Piri Reis tebligler kitabı -DZ.K.K. Yayını
- Sifreler - Paul LUNDE
- Piri Reis Map of 1513 - Gregory Mcintosch
- Piri Reis'den önce ve sonra Topkapı Sarayında bulunan haritalar - Topkapı Sarayı yayını
- Uluslararası Türk Deniz gücü Sempozyumu bildiri kitabı Dz.K.K. Yayını
- The Maps of Ancient Sea Kings - Charles Happgood.
- Ottoman Expantion toward Indian Ocean - Salih ÖZBARAN
- The Maltese Cross- Dennis CASTİLLO
- Osmanlı Deniz Haritaları-Kemal ÖZDEMİR
- The Maltese Siege - Erne Bradford
- Çeşme Deniz Savaşı - Ali Rıza İŞİPEK- Oğuz AYDEMİR
- Çeşme Navarin Sinop Baskınları ve sonuçları - Dz.K.K. yayını
- Osmanlı Bahriye Teşkilatı Tersane-i Amire - İdris BOSTAN
- Deniz Mektepleri Tarihçesi - Fevzi KURDOĞLU
- An Ottoman Global Movement, War of second Coalition in the Levant-Kahraman ŞAKUL
- 1768-1774 Türk Rus Harbinde Akdeniz harekatı ve Cezayirli Gazi Hasan Paşa- Fevzi KURDOĞLU
- Çeşme Deniz Muharebesi Faciası Akdenizde ilk Rus Donanması - Ali Rıza SEYFİ
- XVIII YY da Kalyon Teknolojisi ve Osmanlı Kalyonları - Muharrem Sinan DERELİ
- Osmanlı ve Modernleşme - Tuncay ZORLU
- Sinop Deniz Felaketi-Prof.Dr.Besim ÜSTÜN
- Bahriye Vekaleti-Rasim ÜNLÜ
- Osmanlı Bahriyesinde yabancı uzmanlar - Celalettin YAVUZ
- Bahriyede yapılan ıslahat hareketleri-Ali İhsan GENCER
- Osmanlı Donanmasına yabancı muşavirlerin etkileri-Selman SOYDEMİR
- Türk Japon ilişkileri Ertuğrul Fırkateyni Öyküsü – Çetinkaya APATAY
- Gazi Hamidiye Akın harekatı-Dz.K.K yayını
- Tanzimat' tan I Dünya Harbine Osmanlı Denizciliği- Doğan HACİPOĞLU
- I 'nci Dünya Harbinde ve Kurtuluş Savaşında Türk Deniz Harekatı - Şemsettin BARGUT
- İstiklal Harbinde Bahriyemiz-Dz.K.K. Yayını
- İstiklal Harbi Deniz Cephesi-Mithat IŞIN
- İstiklal Harbinde Türk Denizcileri-Methi BAYAR
- Cumhuriyetimizin Başlangıç Yıllarındaki denizciliğimize ilişkin bir inceleme - Mustafa HERGÜNER
- Atatürk ve Donanma- Raşit MATEL
- Cumhuriyet Donanması - Dz.K.K. yayını
- Deniz Müzeleri ve Deniz Müzeciliği-Dz.K.K. Yayını
- Osmanlı Devletin de Deniz Ticareti ( 1908-1914 )- Muzaffer ARIKAN
- II Dünya Savaşında Türk Denizciliği-Mustafa HERGÜNER

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Arazi Çalışması 1 4 4
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü 50