DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MATH214 | ||||||||
Ders İsmi: | LINEAR ALGEBRA | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ AZİME ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders mühendislik öğrencileri için tasarlanmıştır 1) Lineer Cebirin temel kavram ve yöntemlerini tanıtmak 2) Lineer cebir bilgisini mühendislik problemlerini çözmek için uygulama becerisi sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğrusal denklem sistemlerinin çözüm türlerini bulma ve sınıflandırma 2) Temel matris işlemlerini gerçekleştirme 3) Satır işlemlerini kullanarak bir matrisin formunu değiştirme 4) Bir matrisin tersini bulma 5) Compute the determinants of square matrices 6) Rn'deki vektörlerin temel özelliklerini anlayın ve uygulama 7) Vektör uzayı, taban, boyut ve altuzay kavramlarını anlama 8) Lineer bir dönüşümün matris gösterimini belirleme 9) Bir matrisin özdeğerlerini ve özvektörlerini bulma 10) Bir matrisi köşegenleştirme ve matrislerin benzerliği kavramını anlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğrusal Denklem Sistemlerine Giriş, Gauss Eliminasyon Metodu | |
2) | Matrisler ve Matris İşlemleri, Tersler, Matrislerin Cebirsel Özellikleri | |
3) | Temel Matrisler ve Ters Matris Bulma Yöntemi, Doğrusal Sistemler ve Tersinir Matrisler, Köşegen, Üçgen ve Simetrik Matrisler | |
4) | Kofaktör Yoluyla Determinant Bulma, Satır Azaltma Yoluyla Determinant Bulunması | |
5) | Determinant Özellikleri, Cramer Kuralı | |
6) | 2 boyutlu Uzay, 3 boyutlu Uzay, n-Uzayda Vektörler, Norm, Nokta Çarpım ve Rn'de Uzaklık, Ortogonallik, Lineer Sistemlerin Geometrisi, Vektör Çarpımı | |
7) | Reel Vektör Uzayları, Alt Uzaylar, Doğrusal Bağımsızlık, Koordinatlar ve Tabanlar, Boyut | |
8) | Vize | |
9) | Taban, Satır Uzayı, Sütun Uzayı ve Sıfır Uzayı, Rank | |
10) | Özdeğerler ve Özvektörler, Köşegenleştirme | |
11) | Ortogonal Matrisler, Dik Köşegenleştirme, İkinci Dereceden Formlar, İkinci Dereceden Formlar Kullanılarak Optimizasyon | |
12) | Hermityen, Üniter ve Normal Matrisler, Doğrusal Dönüşümler, İzomorfizm | |
13) | Bileşimler ve Ters Dönüşümler | |
14) | Genel Doğrusal Dönüşümler için Matrisler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.) H. Anton, C. Rorres, Elementary Linear Algebra, 10 th Edition, Wiley 2) B.Kolman, D.R.Hill, Elementary Linear Algebra with Applications, 9th Edition, Pearson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 30 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 30 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 30 | 1 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 102 |