BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48 |
Ders Kodu: | BIP2012 | ||||||||
Ders İsmi: | MESLEKİ PROJE | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Refik Tanju SİRMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Refik Tanju Sirmen, Erkan Aydın, Emrah Sarıçiçek | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrencinin aşağıdaki hususları kazanması amaçlanır; • Sorun ayrıştırmayı ve aşamalı arıtmayı kullanarak bir probleme algoritmik bir çözüm tasarlama, • Multimedya veya grafik ve etkinlikler kullanarak bir program veya modül uygulama, • Son kullanıcı ile etkin iletişim kuran program tasarlama, • Bir tanıtım programlama sınıfı bağlamında etik ve profesyonellik hakkında bilgi sahibi olma, • Geniş bir arayüz tasarım projesi ile ilgili yazılı bir rapor hazırlama, • Bir tasarım belgesi, kullanım kılavuzu ve teknik el kitabı yazma, • Geniş bir arayüz tasarım projesi ile ilgili sözlü bir rapor hazırlama. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencinin Bilgisayar Programcılığı alanına ilişkin öğrendiklerini uygulamaya geçirmesini amaçlar. Öğrenciler, tek ya da grup olarak alana ilişkin bir konuyu uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırır ve bir proje ortaya çıkarır. Bilim ve araştırma temel kavramları, başlıca araştırma türleri, yöntem ve modellerini kullanarak, araştırmada problem, yöntem, bulgu ve yorum, sonuç ve önerilerin ortaya konulmasında izlenecek yolları öğrenir. Araştırma sonunda uygun istatistiklerin seçimini yapar ve uygular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hesaplama problemlerine uygun proje gereksinimlerini ve alternatif çözümleri formüle eder. 2) Etkili uygulamalar geliştirmek için tasarım ve uygulama ilkelerini bütünleştirir 3) Matematiğe dayalı kararların etkilerinin eleştirel analizlerini yapar. 4) Çeşitli programlama dillerinde yazılmış sistem ve uygulama yazılımlarından oluşan bilgisayar çözümleri uygular. 5) Hesaplama problemlerine uygun verimli, kullanıcı dostu uygulamalar oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Projenin benzer örneklerinin incelenmesi | |
2) | Proje çalışmasının tanımlanması | |
3) | Proje çalışmasının tanımlanması | |
4) | Gereksinim analizi | |
5) | Gereksinim analizi | |
5) | Gereksinim analizi | |
6) | Tasarım – Grafiksel Kullanıcı Arayüzlerinin Oluşturulması | |
7) | Tasarım – Grafiksel Kullanıcı Arayüzlerinin Oluşturulması | |
8) | Ara Sınav Raporu | |
9) | Projenin kodlanması | |
10) | Projenin kodlanması | |
11) | Projenin kodlanması | |
11) | Projenin kodlanması | |
12) | Prototip Uygulamanın Oluşturulması | |
13) | Yazılımın Test Edilmesi | |
14) | Test Sonuçlarına Bağlı Revizyonların Yapılması | |
15) | Final dönem raporu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||||
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 1 | 1 | |||||||||||||||
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | 1 | 1 | |||||||||||||||
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | 1 | 1 | |||||||||||||||
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||||||
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | 1 | 1 | |||||||||||||||
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | 1 | 1 | |||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 1 | 1 | |||||||||||||||
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 1 | 1 | |||||||||||||||
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 2 |
2) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | 2 |
3) | Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | 3 |
4) | Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 3 |
5) | Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | 2 |
6) | İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | 2 |
7) | Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | 1 |
8) | Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | 1 |
9) | Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | 1 |
10) | Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | 3 |
11) | Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | 1 |
12) | Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | 2 |
13) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | 2 |
14) | Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | 2 |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 3 |
16) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 2 |
17) | Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Projeler | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 202 |