DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DİE535 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZCİLİK EKONOMİSİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GENÇER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Hüseyin Gençer | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı denizcilik ekonomisi, gemiler, yükler, limanlar, denizcilik işletmeleri gibi deniz ulaştırmasının temel unsurları hakkında öğrencilere bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında, denizyolu taşımacılığının önemi, denizyolu ile taşınan yük türleri ve özellikleri, deniz ulaştırmasında kullanılan gemi türleri ve özellikleri, liman ve terminallerin olanakları ve hizmetleri, gemi işletme türleri, tarifeli ve tarifesiz deniz taşımacılığı konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deniz taşımacılığında gemiler ve gemi türlerinin özelliklerini açıklayabilecektir. 2) Yükler ve yük türlerinin özelliklerini açıklayabilecektir. 3) Gemi işletimi ve gemi yönetimi, limanlar, liman türleri, liman olanakları, liman işlemleri ve hizmetlerini açıklayabilecektir. 4) Yük, gemi, liman ve deniz taşımacılığı türleri arasındaki ilişkileri analiz edebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz ticaretine giriş | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 |
2) | Denizcilik sektörünün yapısı ve unsurları | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 |
3) | Deniz taşımacılığında gemi, yük türleri ve özellikleri | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
4) | Deniz taşımacılığında arz ve talep | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 |
5) | Gemi yönetimi ve gemi yönetim fonksiyonları | Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
6) | Tarifeli ve tarifesiz denizyolu taşımacılığı | Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
7) | Konteynerleşme | Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
8) | Konteynerleşme | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 |
9) | Limanlar, liman türleri, liman olanakları ve hizmetleri | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
10) | Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
11) | Navlun piyasaları | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 |
12) | Dünya deniz ticareti, ana rotalar ve yük akışları | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
13) | Deniz taşımacılığında çevresel faktörler ve teknoloji | Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 |
14) | Denizyolu taşımacılığında dijitalleşme | Alan Branch, Michael Robarts, Branch's Elements of Shipping, 9th edition, 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | - Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 - Stopford, Martin: Maritime Economics, 3. Basımdan Çeviri (Çeviri Editörü: Okan Duru), Nobel, 2016 - The Blackwell Companion to Maritime Economics, edited by Wayne K. Talley, 2012 - ICS: Liner Trades, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | http://www.imo.org/pages/home.aspx, http://www.denizcilik.gov.tr/ https://www.bimco.org/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | |||||||||||||
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | |||||||||||||
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | |||||||||||||
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | |||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | |||||||||||||
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | |||||||||||||
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | |||||||||||||
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | |||||||||||||
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | |||||||||||||
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | |||||||||||||
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | |||||||||||||
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | |||||||||||||
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 2 |
2) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | 2 |
3) | Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 2 |
4) | Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | |
5) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | 3 |
6) | Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | |
7) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | 2 |
8) | Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | |
9) | Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | 3 |
10) | Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | 3 |
11) | Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | 2 |
12) | Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | 2 |
13) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ödevler | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 196 |