HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW472 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZ İŞ HUKUKU | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Uğur TÜLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Uğur Tülü | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deniz İş hukukunun temel kavram ve bilgilerini tanıtmak ve sağlamak, söz konusu kavram ve bilgileri değerlendirme, yorum yapabilme yetkinliği kazandırmak, deniz iş hukuku alanındaki yasal mevzuatı aktararak yeni yayınları takip etme berecisi vermek dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Deniz İş Hukukunun ulusal ve uluslararası kaynakları,Gemi adamları ile ilgili ulusal hukuki düzenlemeler Deniz İş Kanunu hakkında genel bilgiler; Deniz iş Kanunu kapsamı ve tanımlar Sözleşmeler hakkında genel bilgiler ve iş sözleşmesi kavramı Deniz iş sözleşmesi çeşitleri İş sözleşmesinin şekli Deniz İş Kanununa göre gemi sahibinin ve gemi adamlarının görev ve sorumlukları İş sözleşmesinin feshedilmesi İhbarlı fesih İş sözleşmesinin feshedilmesi Haklı nedenle fesih Deniz İş Kanununa göre çalışma saatleri Deniz İş Kanununa göre tatiller ve yıllık ücretli izin hakkı Deniz İş Hukuku Uyuşmazlıklarının Çözümü Deniz İş Hukukuna İlişkin Uyuşmazlıkların Analizi Deniz İş Hukukuna İlişkin Uyuşmazlıkların Analizi Denizcilik Çalışma Sözleşmesi 2006’nın Türk Deniz İş Hukuku Bakımından Önemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deniz İş Hukuku´nun temel kavramlarına ilişkin bilgi edinecektir. Gemiadamları ile yapılan iş sözleşmelerine ilişkin kuralları yorumlama ve uygulama becerisi kazanır. 2) Deniz iş sözleşmesinden doğan hak ve borçların değerlendirilmesi ve yorumlanması. 3) Gemiadamlarının çalışma koşulları, çalışma saatleri ve vardiya düzenleri hakkında bilgi sahibi olur. Gemiadamlarıyla ilgili uyuşmazlıklara çözüm bulma becerisi kazanır. Deniz İş Hukuku alanında Türkiye’nin onayladığı uluslararası sözleşmeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz İş hukukunun tanımı ve önemi | |
2) | Deniz kapsamı, gemiadamı, işveren, gemi kavramları | |
3) | Deniz İş hukukunun kaynakları ve kavramsal çerçevesi | |
4) | Deniz İş sözleşmesi kavramı ve özellikleri | |
5) | Deniz İş sözleşmesinin türleri | |
6) | Deniz İş sözleşmesinin kuruluşu | |
7) | Gemiadamı ve İşverenin Borçları | |
8) | Arasınav | |
9) | Deniz İş Hukukunda çalışma süreleri kavramı ve düzenlenmesi,Deniz İş hukukunda Fazla çalışma ve fazla sürelerle çalışma kavramları | |
10) | Dinlenme süreleri ve ücretli tatiller | |
11) | Deniz İş sözleşmesinin fesih dışı nedenlerle sona ermesi | |
12) | Deniz İş sözleşmesinin fesih ile sona ermesi | |
13) | Deniz İş sözleşmesinin sona ermesinin sonuçları | |
14) | Deniz İş Hukuku alanında Türkiye’nin onayladığı uluslararası sözleşmeler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |