ETO2022 ELEKTROTEKNİK BAKIM-TUTUMPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ETO2022
Ders İsmi: ELEKTROTEKNİK BAKIM-TUTUM
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
1 1 1.5 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu: ETO1005 - ELEKTROTEKNİK | ETO1007 - ELEKTROTEKNİK
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Denizci Eğitmen Hüseyin ŞAHİN
Dersi Veren(ler): HÜSEYİN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, ilgili yönerge gereği, öğrenim için asgari gerekler kapsamında; Elektronik, Elektrikli ve Kontrol Sistemlerine ait cihazların bakım ve onarımına yönelik bilinmesi gerekli temel bilgileri öğretmek. Kullanılacak ölçü ve test ekipmanlarını tanıtmak, basit ölçümler yaptırmak ve kullanım öncesi, sonrası testler hakkında bilgiler vermek. Cihaz, sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması için yeterli bilgileri öğretmek.
Dersin İçeriği: Emniyet ve Güvenlik tedbirleri, elektriksel birimler ve işlemler, DC –AC Devre temel bilgileri,Akım / Gerilim / Direnç ölçmek, Avometre, Wattmetre, Cos Ø metre, Aktif / Pasif devre elemanları, devreler, yarıiletkenlerin testleri ( diyot, transistor), Zayıf / Kuvvetli Akım ve Motor tesisatları, Topraklama, Elektrik-Elektronik devre şemalarının yorumlanması, Elektrik / Elektronik elemanların sağlamlık (yalıt kanlık, iletkenlik) kontrolü, Dağıtım / Kumanda Panoları, Transformatörler, Motorlar (Klemens bağlantıları, yıldız / üçgen yol verme, arızalar ve giderme yolları), Elektrik tesisatları, Katalog okuyarak uygun komponent seçimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik-Elektronik sistemlerinde kullanılan mekanik, kontrol aletleri ve ölçü aletleri ile ilgili bilgi ve becerile
2) Elektronik devre ve elemanlarının, testleri ve kontrolü,
3) Atölye, pano ya da teçhizatın üzerinde ölçümlere ilişik ne gibi İşlemlerin nasıl yapılacağı
4) Sistemler, aygıtlar ve echizelerin elektrik/ elektronik tesislerindeki zayıf ve kuvvetli akım tesisatları
5) Elektrik- Elektronik sistemlerinde bulunan transformatörler (trafo) ile bir fazlı- üç fazlı motorlarının yapısının, çeşitlerinin, bakım-onarımlarının bilgi ve becerileri,
6) Cihaz, sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması,

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik, Elektronik Kontrol Aletleri
2) Elektrik, Elektronik Ölçü Aletleri
3) DC ve AC Akım Devreleri
4) Elektronik Kumanda Devreleri ve Elemanları Kısa Sınav 1
5) Panolar (Tablolar)
6) Transformatörler
7) Motorlar
8) Ara Sınav
9) Elektrik Planları
10) Elektrik sistemleri analiz ve fonksiyon şemaları
11) Elektrik sistemleri analiz ve fonksiyon şemaları
12) Cihazlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması, Kısa Sınav 2
13) Sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması,
14) Katalog Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Elektrik ve Elektronik Sistemlerin Bakım ve Onarımı (MEGEP)
2. Arıza Analiz Yöntemleri ve Arıza Giderme (MEGEP)
3.Practical Marine Electrical Knowledge, Second Edition, Dennis T. Hall,
Witterby,1999
4.Bolton, W — Instrumentation and Process Measurements (Longman,
1991) ISBN: 0.582.068.088
5.O’Doebelin, E — Measurement Systems — Applications and Design
(McGraw Hill, 1990) ISBN: 0.070.173.389
6.Hinsley A — Testing Electrical Installations: A Practical Guide for
Electricians,(Castleknight Publications, 2005) ISBN 2.952.413.835
Diğer Kaynaklar: McGeorge, H — Marine Electrical Equipment and Practice
(Butterworth-Heinemann, 1993) ISBN: 0.750.616.474
2.Uğur Arifoğlu, Elektrik Elektronik Devrelerinin Analizi Alfa Yayıncılık
9.786.051.067.834
3.Kolektif, Elektrik Devreleri ve Devre Analizi, Sürat Üniversite Yayınları / Eğitim Dizisi, 9.786.055.301.194

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü 60