MEKATRONİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | ETO2022 | ||||||||
Ders İsmi: | ELEKTROTEKNİK BAKIM-TUTUM | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: |
ETO1005 - ELEKTROTEKNİK | ETO1007 - ELEKTROTEKNİK |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Denizci Eğitmen Hüseyin ŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | HÜSEYİN ŞAHİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ilgili yönerge gereği, öğrenim için asgari gerekler kapsamında; Elektronik, Elektrikli ve Kontrol Sistemlerine ait cihazların bakım ve onarımına yönelik bilinmesi gerekli temel bilgileri öğretmek. Kullanılacak ölçü ve test ekipmanlarını tanıtmak, basit ölçümler yaptırmak ve kullanım öncesi, sonrası testler hakkında bilgiler vermek. Cihaz, sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması için yeterli bilgileri öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Emniyet ve Güvenlik tedbirleri, elektriksel birimler ve işlemler, DC –AC Devre temel bilgileri,Akım / Gerilim / Direnç ölçmek, Avometre, Wattmetre, Cos Ø metre, Aktif / Pasif devre elemanları, devreler, yarıiletkenlerin testleri ( diyot, transistor), Zayıf / Kuvvetli Akım ve Motor tesisatları, Topraklama, Elektrik-Elektronik devre şemalarının yorumlanması, Elektrik / Elektronik elemanların sağlamlık (yalıt kanlık, iletkenlik) kontrolü, Dağıtım / Kumanda Panoları, Transformatörler, Motorlar (Klemens bağlantıları, yıldız / üçgen yol verme, arızalar ve giderme yolları), Elektrik tesisatları, Katalog okuyarak uygun komponent seçimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik-Elektronik sistemlerinde kullanılan mekanik, kontrol aletleri ve ölçü aletleri ile ilgili bilgi ve becerile 2) Elektronik devre ve elemanlarının, testleri ve kontrolü, 3) Atölye, pano ya da teçhizatın üzerinde ölçümlere ilişik ne gibi İşlemlerin nasıl yapılacağı 4) Sistemler, aygıtlar ve echizelerin elektrik/ elektronik tesislerindeki zayıf ve kuvvetli akım tesisatları 5) Elektrik- Elektronik sistemlerinde bulunan transformatörler (trafo) ile bir fazlı- üç fazlı motorlarının yapısının, çeşitlerinin, bakım-onarımlarının bilgi ve becerileri, 6) Cihaz, sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik, Elektronik Kontrol Aletleri | |
2) | Elektrik, Elektronik Ölçü Aletleri | |
3) | DC ve AC Akım Devreleri | |
4) | Elektronik Kumanda Devreleri ve Elemanları Kısa Sınav 1 | |
5) | Panolar (Tablolar) | |
6) | Transformatörler | |
7) | Motorlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Elektrik Planları | |
10) | Elektrik sistemleri analiz ve fonksiyon şemaları | |
11) | Elektrik sistemleri analiz ve fonksiyon şemaları | |
12) | Cihazlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması, Kısa Sınav 2 | |
13) | Sistem ve aygıtlara ait teknik, kullanım ve bakım kataloğların incelenmesi ve ilgili devre şemalarının anlaşılması, | |
14) | Katalog Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Elektrik ve Elektronik Sistemlerin Bakım ve Onarımı (MEGEP) 2. Arıza Analiz Yöntemleri ve Arıza Giderme (MEGEP) 3.Practical Marine Electrical Knowledge, Second Edition, Dennis T. Hall, Witterby,1999 4.Bolton, W — Instrumentation and Process Measurements (Longman, 1991) ISBN: 0.582.068.088 5.O’Doebelin, E — Measurement Systems — Applications and Design (McGraw Hill, 1990) ISBN: 0.070.173.389 6.Hinsley A — Testing Electrical Installations: A Practical Guide for Electricians,(Castleknight Publications, 2005) ISBN 2.952.413.835 |
Diğer Kaynaklar: | McGeorge, H — Marine Electrical Equipment and Practice (Butterworth-Heinemann, 1993) ISBN: 0.750.616.474 2.Uğur Arifoğlu, Elektrik Elektronik Devrelerinin Analizi Alfa Yayıncılık 9.786.051.067.834 3.Kolektif, Elektrik Devreleri ve Devre Analizi, Sürat Üniversite Yayınları / Eğitim Dizisi, 9.786.055.301.194 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
9) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
10) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
11) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
12) | Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 60 |