SMME001 MODELLING OF INTERNAL COMBUSTION ENGINESPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: SMME001
Ders İsmi: MODELLING OF INTERNAL COMBUSTION ENGINES
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: SMME211 - ENGINEERING THERMODYNAMICS
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Süleyman ÖZKAYNAK
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Süleyman Özkaynak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İçten Yanmalı Motorların; akışkanlar mekaniği, termodinamik kanunlar, ısı transferi, kimya, yanma ve dinamik olayları bir bütün olarak modellenmesi ve motor performans paremetrelerinin; motor gücü, verim ve emisyonları gibi incelemektir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, pistonlu içten yanmalı motorların temel tasarım faktörlerini, çalışmasını, performans parametrelerini, yanma özelliklerini ve çevresel etkilerini anlama becerisi kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Farklı tipte pistonlu içten yanmalı motorları (ICE), tipik tasarım özelliklerini ve performans özelliklerini tanımlar ve açıklar.
2) 2. İdeal gaz çevrimleri, hava çevrimleri ve yakıt-hava çevrimlerini kullanarak içten yanmalı motorların güç çevrimini tanımlar ve analiz eder. Teorik gücü ve termal verimi hesaplar.
3) 3. Ölçülen dinamik silindir basıncına göre ısı yayılımını hesaplar.
4) 4. Giriş ve Egzoz Süreçlerini Tanımlar
5) 5. SI ve CI motorlarda homojen yanmanın karakteristiğini açıklar.
6) 6. Gaz Özellikleri ve Yakıt - Hava Döngüsü; Döngü Simülasyonu yapar.
7) 7. Hava, Yakıt ve Egzoz Akışı Turboşarjını tanımlar ve açıklar.
8) 8. Motor emisyonlarının kontrolunu ve Motorun Çalışma Özelliklerini Tanımlar.
9) Genel Motor Performansını tanımlar ve açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) SI veCI Motorlara Giriş, Motor Tasarımı ve Çalışma Parametreleri Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
2) Operasyonel Parametrelerin Uygulamaları Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
3) Ideal Models Of Engine Cycles, Gas Cycles Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
4) Heat Release Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
5) Intake And Exhaust Processes Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
6) Combustion And Thermochemistry Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
7) Combustion: Combustion And Thermochemistry Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
8) ara sınav Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
9) gazların özellikleri, yakıt-hava çevriminin modellenmesi Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
10) iki ve örtzamanlı makineler, turboşarj Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
11) Çevrim modellenmesi Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
12) Emisyonlar ve kontrolu Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
13) Motor performans parametreleri Sunumlar. Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986
14) sunumlar Colin R. Ferguson, Internal Combustion Engines-Applied Thermosciences, John Wiley&Sons, 1986

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internal Combustion Engines Applied Thermosciences Third Edition By Colin R. Ferguson And Allan T Kirkpatrick
Diğer Kaynaklar: John B. Heywood, Internal combustion engine fundamentals, McGraw-Hill Book company,1988
Engineering Fundamentals of IC Engines (WW Pulkrabek)
Internal Combustion Engines, Dr. Mohammedali Abdulhadi & Dr. A. M. Hassan

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 8 5 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 113