DİE541 WAREHOUSİNG AND TRANSPORT MANAGEMENT Piri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DİE541
Ders İsmi: DEPOLAMA VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 7.5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Sevda DEDE
Dersi Veren(ler): Dr. Sevda Dede
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı depolama kavramını ve fonksiyonlarını tanımlamak, depolardaki düzeni açıklamak, sipariş toplama tekniklerini ve depo kapasitesini belirlemek, iyi bir depolama için yapılması gereken temel fonksiyonları ve depolama süreç ve aktivitelerini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, tedarik zincirindeki tüm depo ve depolama faaliyetleri hakkında temel bilgileri aktarmak, depo türlerini anlamak ve depo tasarımından başlayarak depolarda gerçekleştirilen operasyonları uygulamak için tasarlanmıştır. Ders içeriği stok/depo/depolama kavramları, ürün-depo ilişkisi, depo tasarımının prensipleri, depo türleri ve depolama faaliyetlerinden oluşmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler - Stok, depo ve depolama kavramlarını tanımlayacak - Tedarik zincirlerinde depoların kritik önemini anlayacak - Depo tasarımında ürünlerin lojistikle ilgili özelliklerinin rolünü anlayacak - Depo tasarımının temel prensiplerini anlayacak - Depo düzenini açıklayacak - Depolama sistemlerini anlayacak ve ürün/durum için uygun depolama sistemlerini önerebilecek - Temel depolama faaliyetlerini anlayacak ve uygulayabilecek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve öğrencilerden beklentiler
2) Envanter, depo ve depolama kavramları. Tedarik zincirinde depoların ve depolama faaliyetlerinin rolü
3) İşletmelerde envanter bulundurma ihtiyacının nedenleri
4) Depoların türleri ve özellikle
5) Ürünlerin lojistikle ilgili özelliklerinin depo tasarımındaki rolü. Birim yük oluşturma
6) Depo tasarımı - kapı ve rampa sayısının belirlenmesi
7) Depo tasarımı - depolama lokasyonlarının sayısının belirlenmesi
8) Depo tasarımı - depolama sistemlerine karar verme
9) Depo tasarımı - depolama sistemlerine karar verme
10) Depolardaki düzen
11) Depolardaki düzen
12) Depolama faaliyetleri ve süreçler
13) Depolama faaliyetleri ve süreçler
14) Depolama faaliyetleri ve süreçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Michael Hompel, Thorsten Schmidt, 2007. Warehouse Management: Automation and Organisation of Warehouse and Order Picking Systems, Springer.
2. Gwynne Richards, Warehouse Management, 2018. A Complete Guide to Improving Efficiency and Minimizing Costs in the Modern Warehouse., 3rd Edition, Kogan Page Limited, London, UK
Diğer Kaynaklar: 1. Michael Hompel, Thorsten Schmidt, 2007. Warehouse Management: Automation and Organisation of Warehouse and Order Picking Systems, Springer.
2. Gwynne Richards, Warehouse Management, 2018. A Complete Guide to Improving Efficiency and Minimizing Costs in the Modern Warehouse., 3rd Edition, Kogan Page Limited, London, UK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. 1
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak.
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. 1
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi.
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. 1
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek.
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme.
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. 1
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. 1
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. 1
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi.
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. 1
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. 2
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. 1
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. 2
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. 3
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. 2
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. 1
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. 2
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. 2
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi.
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. 2
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi.
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. 2
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Proje 4 20 80
Toplam İş Yükü 122