DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DİE541 | ||||||||
Ders İsmi: | DEPOLAMA VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Sevda DEDE | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Sevda Dede | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı depolama kavramını ve fonksiyonlarını tanımlamak, depolardaki düzeni açıklamak, sipariş toplama tekniklerini ve depo kapasitesini belirlemek, iyi bir depolama için yapılması gereken temel fonksiyonları ve depolama süreç ve aktivitelerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, tedarik zincirindeki tüm depo ve depolama faaliyetleri hakkında temel bilgileri aktarmak, depo türlerini anlamak ve depo tasarımından başlayarak depolarda gerçekleştirilen operasyonları uygulamak için tasarlanmıştır. Ders içeriği stok/depo/depolama kavramları, ürün-depo ilişkisi, depo tasarımının prensipleri, depo türleri ve depolama faaliyetlerinden oluşmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler - Stok, depo ve depolama kavramlarını tanımlayacak - Tedarik zincirlerinde depoların kritik önemini anlayacak - Depo tasarımında ürünlerin lojistikle ilgili özelliklerinin rolünü anlayacak - Depo tasarımının temel prensiplerini anlayacak - Depo düzenini açıklayacak - Depolama sistemlerini anlayacak ve ürün/durum için uygun depolama sistemlerini önerebilecek - Temel depolama faaliyetlerini anlayacak ve uygulayabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve öğrencilerden beklentiler | |
2) | Envanter, depo ve depolama kavramları. Tedarik zincirinde depoların ve depolama faaliyetlerinin rolü | |
3) | İşletmelerde envanter bulundurma ihtiyacının nedenleri | |
4) | Depoların türleri ve özellikle | |
5) | Ürünlerin lojistikle ilgili özelliklerinin depo tasarımındaki rolü. Birim yük oluşturma | |
6) | Depo tasarımı - kapı ve rampa sayısının belirlenmesi | |
7) | Depo tasarımı - depolama lokasyonlarının sayısının belirlenmesi | |
8) | Depo tasarımı - depolama sistemlerine karar verme | |
9) | Depo tasarımı - depolama sistemlerine karar verme | |
10) | Depolardaki düzen | |
11) | Depolardaki düzen | |
12) | Depolama faaliyetleri ve süreçler | |
13) | Depolama faaliyetleri ve süreçler | |
14) | Depolama faaliyetleri ve süreçleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael Hompel, Thorsten Schmidt, 2007. Warehouse Management: Automation and Organisation of Warehouse and Order Picking Systems, Springer. 2. Gwynne Richards, Warehouse Management, 2018. A Complete Guide to Improving Efficiency and Minimizing Costs in the Modern Warehouse., 3rd Edition, Kogan Page Limited, London, UK |
Diğer Kaynaklar: | 1. Michael Hompel, Thorsten Schmidt, 2007. Warehouse Management: Automation and Organisation of Warehouse and Order Picking Systems, Springer. 2. Gwynne Richards, Warehouse Management, 2018. A Complete Guide to Improving Efficiency and Minimizing Costs in the Modern Warehouse., 3rd Edition, Kogan Page Limited, London, UK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 1 | ||||||||||||
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | |||||||||||||
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 1 | ||||||||||||
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | |||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | 1 | ||||||||||||
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | |||||||||||||
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | |||||||||||||
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | 1 | ||||||||||||
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | 1 | ||||||||||||
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | 1 | ||||||||||||
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | |||||||||||||
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | 1 | ||||||||||||
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 2 |
2) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | 1 |
3) | Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 2 |
4) | Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | 2 |
6) | Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | 1 |
7) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | 2 |
8) | Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | 2 |
9) | Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | |
10) | Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | 2 |
11) | Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | |
12) | Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | 2 |
13) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 20 | 80 |
Toplam İş Yükü | 122 |