MEKATRONİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | TURC02 | ||||||||
Ders İsmi: | TÜRK DİLİ II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Betül SOLMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL SOLMAZ TERCAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk diline ilişkin temel kavramların verilmesi, okuma ve yazışma türleri ile sözlü anlatımın temel ilkelerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Kompozisyon Bilgileri: Yazılı kompozisyon, paragraf ve paragrafta anlatım biçimleri; Noktalama işaretleri; Yazım kuralları; Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları: Düşünce yazıları, sanatsal yazılar; Bilimsel yazılar ve yazışma türleri; Okuduğunu anlama, eleştirel okuma, dinleme türleri; Sözlü Anlatım: Konuşma ile ilgili temel kavramlar, beden dili, konuşma türleri, sunum ilke ve teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci; Türk dilinin yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve anlatım türlerini öğrenecek. 2) Öğrenci; doğru ve etkili okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanacak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kompozisyon Bilgileri 1. Ünite | |
2) | Noktalama İşaretleri 2. Ünite | |
3) | Noktalama İşaretleri 2. Ünite | |
4) | Yazım Kuralları 3. Ünite | |
5) | Yazım Kuralları 3. Ünite | |
6) | Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları I: Düşünce Yazıları 4. Ünite | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları II: Sanatsal Yazılar 5. Ünite | |
9) | Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite | |
10) | Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite | |
11) | Okuma ve Dinleme 7. Ünite | |
12) | Okuma ve Dinleme 7. Ünite | |
13) | Sözlü Anlatım 8. Ünite | |
14) | Sözlü Anlatım 8. Ünite |
Ders Notları / Kitaplar: | AÖF Türk Dili II Ders Kitabı (2018) |
Diğer Kaynaklar: | KAPLAN, Mehmet (2001).Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul. KORKMAZ, Zeynep (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara. AKSAN, Doğan (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. ERGİN, Muharrem (1998). Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Basım Yayım Tanıtım. İstanbul. KARAHAN, Leyla (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara. DİLÇİN, Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | |||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | |||||||||||
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | |||||||||||
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 |
9) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
10) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
11) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
12) | Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |