TURC02 TÜRK DİLİ IIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: TURC02
Ders İsmi: TÜRK DİLİ II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 2 2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Betül SOLMAZ
Dersi Veren(ler): BETÜL SOLMAZ TERCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk diline ilişkin temel kavramların verilmesi, okuma ve yazışma türleri ile sözlü anlatımın temel ilkelerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği: Kompozisyon Bilgileri: Yazılı kompozisyon, paragraf ve paragrafta anlatım biçimleri; Noktalama işaretleri; Yazım kuralları; Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları: Düşünce yazıları, sanatsal yazılar; Bilimsel yazılar ve yazışma türleri; Okuduğunu anlama, eleştirel okuma, dinleme türleri; Sözlü Anlatım: Konuşma ile ilgili temel kavramlar, beden dili, konuşma türleri, sunum ilke ve teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci; Türk dilinin yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve anlatım türlerini öğrenecek.
2) Öğrenci; doğru ve etkili okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanacak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kompozisyon Bilgileri 1. Ünite
2) Noktalama İşaretleri 2. Ünite
3) Noktalama İşaretleri 2. Ünite
4) Yazım Kuralları 3. Ünite
5) Yazım Kuralları 3. Ünite
6) Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları I: Düşünce Yazıları 4. Ünite
7) Ara Sınav
8) Yazılı Anlatım Türleri ve Uygulamaları II: Sanatsal Yazılar 5. Ünite
9) Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite
10) Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri 6. Ünite
11) Okuma ve Dinleme 7. Ünite
12) Okuma ve Dinleme 7. Ünite
13) Sözlü Anlatım 8. Ünite
14) Sözlü Anlatım 8. Ünite

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AÖF Türk Dili II Ders Kitabı (2018)
Diğer Kaynaklar: KAPLAN, Mehmet (2001).Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul.

KORKMAZ, Zeynep (2003). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara.

AKSAN, Doğan (2009). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.

ERGİN, Muharrem (1998). Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Basım Yayım Tanıtım. İstanbul.

KARAHAN, Leyla (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara.
DİLÇİN, Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.

KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 3
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 2
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 30