GIN2079 ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI)Piri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: GIN2079
Ders İsmi: ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
0 2 1 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Emine Gündoğdu İş
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Şebnem HELVACIOĞLU, Dr.Öğr. Üyesi Bülent Devrim ÇİFT, Dr. Öğr.Üyesi Emine GÜNDOĞDU İŞ, Öğr. Gör. Hakan KOKTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tersane, bakım tutum atölyesi ve fabrika gibi işyeri faaliyetlerini tanımak. İşyeri yapısını ve iş akışını kavramak ve ham maddeden ürün sürecine kadar yapılan işlemleri uygulamalı olarak öğrenmek.
Dersin İçeriği: İşyeri yerleşim, atölye ve ofislerini tanımak. İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetlerin incelenmesi. Üretim, bakım-onarım imkanlarının incelenmesi. Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi. Gemilerde elektrik enerjisinin üretimi, jeneratörlerin devreye alınması ve paralelleme işlemleri, dağıtım ve kontrol panolarını oluşturan bileşenlerin tanınması ve testleri, gemilerde kullanılan bataryalar ve testleri, katotik koruma sistemleri, gemi otomasyon sistemlerinin incelenmesi. Gemi ekipmanlarını, ana makineyi, yardımcı makineyi ve diğer sistemlerin öğrenilmesi ve tüm bu makinelere ait periyodik bakım tutum ve kontrol prosedürlerinin öğrenilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler işyeri görev ve yerleşimi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Gemi makine onarım, gemi inşa, işletme, atölye aşamalarını uygulamalı olarak öğrenir.
3) Ürün geliştirme, kalite kontrol işlemlerini uygulamalı olarak nasıl yapılacağını öğrenir.
4) İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin uygulamasını yapar.
5) Temel atölye, Mekanıik ve Elektrik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur.
6) Endüstriyel ölçümler ve kontroller konusunda uygulama tecrübesi edinilir.
7) Gemi, ana makine ve yardımcı makineker hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşyeri yerleşimi, atölye, ofisler
2) İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetler
3) Bakım-onarım
4) Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi.
5) Temel Elektrik Bilgisi ve Güvenlik
6) Jeneratör Tipleri ve Çalışma Prensipleri
7) Jeneratör Paralelleme ve Yük Paylaşımı
8) Ara Sınav 1
9) Dağıtım ve Şalt Panoları
9) Dağıtım ve Şalt Panoları
10) Dağıtım ve Şalt Panoları
11) Elektrik Enerjisi Takibi ve Periyodik Bakımlar
12) Ana Dizel Motorları ve bakım-tutum prosedürleri
13) Pompalar ve kazanlar bakım-tutum prosedürleri
14) Dizel motor performans ve emisyon ölçümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: IMO and SOLAS Documentation

Yılmaz, T. (Ed.), 2008, Gemi Mühendisliği El Kitabı, Gemi Mühendisleri Odası, İstanbul.
Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011.
Diğer Kaynaklar: Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 1 1 1 1 1 1 1
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1 1
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1 1 1 1 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 3
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 3
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 1 14
Derse Özgü Staj 30 4 120
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 136