GEMİ İNŞAATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54 |
Ders Kodu: | GIN2079 | ||||||||
Ders İsmi: | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Emine Gündoğdu İş | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Şebnem HELVACIOĞLU, Dr.Öğr. Üyesi Bülent Devrim ÇİFT, Dr. Öğr.Üyesi Emine GÜNDOĞDU İŞ, Öğr. Gör. Hakan KOKTÜRK | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tersane, bakım tutum atölyesi ve fabrika gibi işyeri faaliyetlerini tanımak. İşyeri yapısını ve iş akışını kavramak ve ham maddeden ürün sürecine kadar yapılan işlemleri uygulamalı olarak öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | İşyeri yerleşim, atölye ve ofislerini tanımak. İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetlerin incelenmesi. Üretim, bakım-onarım imkanlarının incelenmesi. Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi. Gemilerde elektrik enerjisinin üretimi, jeneratörlerin devreye alınması ve paralelleme işlemleri, dağıtım ve kontrol panolarını oluşturan bileşenlerin tanınması ve testleri, gemilerde kullanılan bataryalar ve testleri, katotik koruma sistemleri, gemi otomasyon sistemlerinin incelenmesi. Gemi ekipmanlarını, ana makineyi, yardımcı makineyi ve diğer sistemlerin öğrenilmesi ve tüm bu makinelere ait periyodik bakım tutum ve kontrol prosedürlerinin öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler işyeri görev ve yerleşimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Gemi makine onarım, gemi inşa, işletme, atölye aşamalarını uygulamalı olarak öğrenir. 3) Ürün geliştirme, kalite kontrol işlemlerini uygulamalı olarak nasıl yapılacağını öğrenir. 4) İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin uygulamasını yapar. 5) Temel atölye, Mekanıik ve Elektrik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur. 6) Endüstriyel ölçümler ve kontroller konusunda uygulama tecrübesi edinilir. 7) Gemi, ana makine ve yardımcı makineker hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşyeri yerleşimi, atölye, ofisler | |
2) | İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetler | |
3) | Bakım-onarım | |
4) | Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi. | |
5) | Temel Elektrik Bilgisi ve Güvenlik | |
6) | Jeneratör Tipleri ve Çalışma Prensipleri | |
7) | Jeneratör Paralelleme ve Yük Paylaşımı | |
8) | Ara Sınav 1 | |
9) | Dağıtım ve Şalt Panoları | |
9) | Dağıtım ve Şalt Panoları | |
10) | Dağıtım ve Şalt Panoları | |
11) | Elektrik Enerjisi Takibi ve Periyodik Bakımlar | |
12) | Ana Dizel Motorları ve bakım-tutum prosedürleri | |
13) | Pompalar ve kazanlar bakım-tutum prosedürleri | |
14) | Dizel motor performans ve emisyon ölçümleri |
Ders Notları / Kitaplar: | IMO and SOLAS Documentation Yılmaz, T. (Ed.), 2008, Gemi Mühendisliği El Kitabı, Gemi Mühendisleri Odası, İstanbul. Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 3 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 30 | 4 | 120 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 |