MAT1006 TEMEL MATEMATİK-IIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MAT1006
Ders İsmi: TEMEL MATEMATİK-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu: MAT1005 - TEMEL MATEMATİK-I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): Dr. Azime Çetinkaya
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak.

2. Düşünme mantığını geliştirmek
Dersin İçeriği: Logaritma,Trigonometri,Limit ve süreklilik, Türev, Grafikler, Diferansiyel , İntegral ve İntegrasyon Yöntemleri, Alan ve Hacim Hesapları, Seriler (Taylor-Maclaurin Serileri), Elips ve Hiperbol.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir
2) trigonometrik kavramları açıklayabilir ve trigonometrik dönüşümleri yapabili
3) fonksiyonların limitini alabilir ve sürekliliğini araştırabilir
4) türev kullanarak fonksiyonların grafiğini çizebilir, maksimum ve minimum değerlerini bulabilir
5) integral alabilir ve integral yardımıyla alan, hacim hesabı yapabilir
6) integral teknikleri kullanarak çeşitli fonksiyonların integrallerini alabilir
7) verilen bir fonksiyonu taylor veya mclaurin serisine açabilir
8) elips ve hiperbol kavramlarını ve özelliklerini açıklayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Logaritma ve Logaritmik Cetvellerin Kullanımı
2) Trigonometri, Trigonometrik Cetvellerin Kullanımı
3) Tek taraflı limitler, süreklilik, sonsuz limitler
4) Türev kavramı, türev kuralları
5) Kapalı fonksiyonların türevi, parametrik fonksiyonlar ve türevleri, yüksek mertebeden türevler
6) Türevin geometrik yorumu, artan ve azalan fonksiyonlar
7) Maksimum ve minimum değer problemleri, bir fonksiyonun grafiğinin çizilmesi
8) Belirsiz durumlar ve L’Hospital kuralı
9) Diferansiyel, Analizin temel teoremi, belirsiz integraller
10) Değişken değiştirme metodu, kısmi integrasyon metodu, Belirli integral, iki eğri arasındaki alan
11) Dönel cisimlerin hacimleri
12) Trigonometrik integraller, rasyonel fonksiyonların integrali, kısmi kesirler.
13) Taylor ve Maclaurin serileri
14) Elips ve özellikleri, Hiperbol ve özellikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz

Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013.

Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006

Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 8 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 8 4 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 106