ATL2012 MEKATRONİKTE ATÖLYE UYGULAMALARIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ATL2012
Ders İsmi: MEKATRONİKTE ATÖLYE UYGULAMALARI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
0 2 1 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Emine Gündoğdu İş
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Emine GÜNDOĞDU İŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Makine atölyesinde bulunan makine ve avadanlıkların kullanım tekniklerinin öğretilerek gemide ortaya çıkabilecek arıza durumlarında geminin güvenli bir şekilde seyrine devam edebilmesi için gerekli onarım /imalat işlerinin yapılabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Kaynak çeşitleri, ark kaynak ve donanımları, ark kaynağının yapılması, ark kaynağının konumları, elektrik ark kaynağının ilkeleri, kaynak işlemi sırasında sağlık ve emniyet, çalışma güvenliği emniyetleri, makine atölyesinde emniyet tedbirleri, eğeler ve eğeleme, gönyeleme-markalama, ölçme kontrol, kesme aletleri, matkaplar, matkap tezgahları ve kullanım alanları, vargeli planya ve torna tezgahları kullanımı, sabit bağlantılar, perçin yapma, oksi-asetilen kaynağı ve donanımları, oksi-asetilen kaynağı yapılması, kendinden güvenli bağlantılar, boru işleri, gemilerde bakım ve imalatın tanımı, makine dairesindeki takım ve avadanlıklar, lehim yapma, düşük karbonlu çeliklerde kaynak, kaynak hataları, karbonlu çeliklerin ısıl işlemleri, yapıştırıcılar ve yapıştırma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine atölyesinde uyulması gereken emniyet tedbirlerini bilir.
2) Makine atölyesinde kullanılan el aletlerini kullanmayı bilir.
3) Güvenli bir şekilde oksijen kaynağı yapabilir.
4) Perçin tabancasını güvenli bir şekilde kullanabilir.
5) Yapıştırıcıları kullanmayı bilir.
6) Kesme makinelerını, talaşlı imalat makinalarını kullanmayı bilir.( Klavuz Çekme, Matkap,Yatay Testere, Freze, torna)
7) Kaynak çeşitlerini bilir , emniyet tedbirlerini uygular
8) Kaynak uygulamalarını yapar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kaynağın tanımı ve sınıflandırılması, Geleneksel kaynak yöntemleri,
2) İş Sağlığı ve güvenliği
3) Elektrik Ark Kaynağı ark oluşturma (Düz dikiş çekebilme)
4) Elektrik Ark Kaynağı ark uygulama (Alın pozisyonda bindirme kaynağı)
5) Elektrik Ark Kaynağı ark uygulama (Alın pozisyonda kaynak ağzı açıp birleştirme, köşe kaynağı)
6) Gazaltı Ark Kaynağı ark uygulama (Alın pozisyonda kaynak ağzı açıp birleştirme)
7) Gazaltı Ark Kaynağı ark uygulama (Alın pozisyonda bindirme kaynağı, Köşe kaynağı)
8) Freze uygulaması
9) Freze uygulaması
10) Freze uygulaması
11) Perçin uygulaması, matkap kullanımı
12) Klavuz ile diş açma
13) Torna kullanımı
14) Torna kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynak Tekniği El Kitabı, Gedik Eğitim Vakfı, Prof. Dr. Selahattin Anık,
Diğer Kaynaklar: Kaynak Teknolojisi Ders Notları, Emine GÜNDOĞDU İŞ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1 1 1 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1 1 1 1 1
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 3
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 2 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Uygulama 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 2 1 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 119