ETO2024 ROBOT TEKNOLOJİSİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ETO2024
Ders İsmi: ROBOT TEKNOLOJİSİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu: ETO1005 - ELEKTROTEKNİK | ETO1007 - ELEKTROTEKNİK | ETO2005 - MEKATRONİĞİN TEMELLERİ | ETO2009 - MEKATRONİĞİN TEMELLERİ | MAT1006 - TEMEL MATEMATİK-II
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Denizci Eğitmen Hüseyin ŞAHİN
Dersi Veren(ler): HÜSEYİN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilere robotiği, kinematiğini ve dinamiğini temel yapıyla birlikte öğretmektir. Ayrıca öğrenciler robot ve manipülatör türlerini ve bileşenlerini öğreneceklerdir. Ayrıca robotik kontrol sistemleri, yapısı ve uygulamaları ile programlama dilleri ve ilgili sistemler hakkında bilgi sahibi olacaklar.
Dersin İçeriği: Robotiğe Giriş; Manipülatörler; Robot Çeşitleri; Robotik Kinematiği ve Dinamiği; Mobil Robotlar ve Uygulamaları; Robotik Otomasyon ve Parçaları; Robotik Kontrol Sistemleri; Modern Robotik Sistemler; Robotik Programlama Dilleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Knowledge about robotics
2) Types of Robots and thir Manipulators
3) Robotics Kinematics
4) Dynamics of Robotics
5) Mobile Robots
6) Robotics Automation and Parts
7) Robotics Control and Structure in applications
8) Modern Robotic Systems , Programming Languages

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
1) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
2) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
3) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
4) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
5) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
6) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
7) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
8) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
9) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
10) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
11) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
12) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
13) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
14) Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition; John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Introduction to ROBOTICS ; Mechanics and Control Third Edition;
John J.Craig; Pearson Education International, Prentence Hall;2005
2. Fundamentals of Robotic Mechanical Systems : Theory, Methods, And
Algorıthms / Jorge Angeles. Third Edition., New York: Sprınger-Verlag, 2002.
3. Robot Motion and Control - M Thoma & M Morari.pdf
4. Introduction to robotics in CIM systems, James A. Rehg., 3rd ed., Upper
Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 1997.
5. Robotics : Introduction, programming, and projects, 2nd ed. James L.
Fuller Prentice Hall, 1991. ISBN-10: 0130955434, ISBN-13:
9780130955432
Diğer Kaynaklar: 1.Absolute Beginner's Guide to Building Robots.chm
2.Control of Intelligent Robotic Interfaces - Cristian Secchi.pdf
3.CRC Press - Robotics and Automation Handbook.pdf
4.Koivo, J., “Fundamentals for Control of Robotic Manipulators”.
5.Lee, C.,S.,G., “Robotics-Control,Sensing;Vision and Intelligence”
6.Akman, Toygar: Robot Bilimini Geliştiren Sibernetik, Bilim ve
Teknik, Sayı: 116, Ekim 1990
7.Başulaş, Hüsnü: Otomasyon ve Robotlar, Teknoloji, 1998
552

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1 1 1 1 1
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 3
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 3
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 3
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 28 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 28 2 56
Sunum / Seminer 8 2 16
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 77