AŞÇILIK (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21,34,54,81 |
Ders Kodu: | AS1027 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ (AŞÇILIK) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Pınar ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Özdemir | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Bu derste öğrencilere Denizcilik İngilizcesinde temel terimler ve bir gemi mutfağının genel yapısı İngilizce olarak öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralanan konularda bilgi ve beceri kazanırlar: I. Bir ticari gemide gemi organizasyonu, çalışma düzeni ve vardiya sistemi II. Gemi / mutfak kelime bilgisi III. Gemide yemek yönetimi IV. Gemilerde depolama V. Gemiler hakkında genel kelimeler VI. Uluslararası deniz mutfağı kavramı hakkında bilgi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Denizcilik sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar 2) Denizcilik alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 3) Denizcilik alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır. Alanı ile ilgili sözlü iletişim kurabilir. 4) Denizcilikte ikram hizmetlerinin tamamlayıcı uygulamalarını bilir ve İngilizce olarak ifade eder. 5) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Ders Planlaması Yöntem ve kavramlar hakkında genel bilgiler | Related reading material |
2) | Deniz, denizcilik ve gemi hakkında temel bilgiler. | Reading Passages |
3) | Bir denizcinin özellikleri | Related material |
4) | Denizle ilgili temel kavramlar | Related articles |
5) | Vardiya ve özellikleri | Related material |
6) | Gemide mutfak | Visual material |
7) | Ara Sınav | Genel Tekrar |
8) | Parts of a ship/Galley | Related authentic material |
9) | Mutfakta iş bölümü ve yemek servisi | Konu ile ilgili ön araştırma |
10) | Seyir ile ilgili temel kavramlar | Görsel eğitim yardımcıları |
11) | Gemide ikram hizmetleri yönetimi | Okuma parçaları |
12) | Temel sorumluluklar ve görevler | Görsel/işitsel eğitim yardımcıları |
13) | Bir gemi aşçısının nitelikleri | Konu hakkında yazılmış makaleler |
14) | Genel tekrar | Tüm ders materyalleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Instructor’s Course Notes, PowerPoint sunum. Footage on the Subject |
Diğer Kaynaklar: | Guidelines on the training of ships’ cooks ILO (Int. Labour Office) Geneva Catering Management Galley Crew Maritime.pdf. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır. | 1 | 1 | |||||||||||
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir. | 1 | 1 | |||||||||||
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Turizm endüstrisini öğrenir. | 1 | 1 | |||||||||||
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar | 1 | ||||||||||||
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir. | 1 | 1 | |||||||||||
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir. | 1 | 1 | |||||||||||
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapabilir. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. | |
2) | Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. | |
3) | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır. | |
4) | Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek. | |
5) | Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır. | |
6) | Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir. | |
7) | İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar. | |
8) | Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur. | |
9) | Turizm endüstrisini öğrenir. | |
10) | Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar | |
11) | Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir. | |
12) | Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir. | |
13) | Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapabilir. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 12 | 48 | 576 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 584 |