AS1027 DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ (AŞÇILIK)Piri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar AŞÇILIK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
AŞÇILIK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21,34,54,81

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: AS1027
Ders İsmi: DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ (AŞÇILIK)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
4 4 3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Pınar ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Pınar Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Bu derste öğrencilere Denizcilik İngilizcesinde temel terimler ve bir gemi mutfağının genel yapısı İngilizce olarak öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda sıralanan konularda bilgi ve beceri kazanırlar:
I. Bir ticari gemide gemi organizasyonu, çalışma düzeni ve vardiya sistemi
II. Gemi / mutfak kelime bilgisi
III. Gemide yemek yönetimi
IV. Gemilerde depolama
V. Gemiler hakkında genel kelimeler
VI. Uluslararası deniz mutfağı kavramı hakkında bilgi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Denizcilik sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar
2) Denizcilik alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
3) Denizcilik alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır. Alanı ile ilgili sözlü iletişim kurabilir.
4) Denizcilikte ikram hizmetlerinin tamamlayıcı uygulamalarını bilir ve İngilizce olarak ifade eder.
5) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Ders Planlaması Yöntem ve kavramlar hakkında genel bilgiler Related reading material
2) Deniz, denizcilik ve gemi hakkında temel bilgiler. Reading Passages
3) Bir denizcinin özellikleri Related material
4) Denizle ilgili temel kavramlar Related articles
5) Vardiya ve özellikleri Related material
6) Gemide mutfak Visual material
7) Ara Sınav Genel Tekrar
8) Parts of a ship/Galley Related authentic material
9) Mutfakta iş bölümü ve yemek servisi Konu ile ilgili ön araştırma
10) Seyir ile ilgili temel kavramlar Görsel eğitim yardımcıları
11) Gemide ikram hizmetleri yönetimi Okuma parçaları
12) Temel sorumluluklar ve görevler Görsel/işitsel eğitim yardımcıları
13) Bir gemi aşçısının nitelikleri Konu hakkında yazılmış makaleler
14) Genel tekrar Tüm ders materyalleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Instructor’s Course Notes, PowerPoint sunum. Footage on the Subject
Diğer Kaynaklar:
Guidelines on the training of ships’ cooks ILO (Int. Labour Office) Geneva
Catering Management
Galley Crew Maritime.pdf.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. 1 1 1
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 1 1 1
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır. 1 1 1
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek. 1 1 1
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır. 1 1
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir. 1 1
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar. 1 1 1 1
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur. 1 1 1 1
9) Turizm endüstrisini öğrenir. 1 1
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar 1
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir. 1 1
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir. 1 1
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapabilir. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır.
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek.
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır.
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir.
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar.
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur.
9) Turizm endüstrisini öğrenir.
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir.
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir.
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 12 48 576
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü 584