DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DİE542 | ||||||||
Ders İsmi: | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Hatice Funda YERCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Tedarik zinciri yönetiminin ve temel direklerinin (yani lojistik, satın alma ve operasyon yönetimi) iş stratejisinin oluşturulmasındaki önemini anlayın 2. Tedarik zinciri yönetimi ve tedarik zinciri süreçlerini analiz etmek ve iyileştirmek için gereken geniş araç tabanı hakkında temel bilgi edinin 3. Tedarik zinciri yönetiminin bir firmanın genel rekabet avantajına katkıda bulunma gücünü takdir edin ve aynı zamanda temel tedarik zinciri sorunlarını ve etkilerini anlayın |
Dersin İçeriği: | Bu ders, entegre iş lojistiğinin unsurlarını ve lojistik prensiplerinin tedarik/talep/değer zinciri yönetimine rolünü ve uygulamasını keşfedeceksiniz. Lojistik ve yakından ilişkili tedarik zinciri yönetimi (SCM) kavramı, satış, pazar payı, hisse senedi fiyatı, hissedar fonlarının getirisi, yatırım ve varlıklarda şirket hedeflerini belirlediği sürece iş veya kurumsal stratejinin temelini oluşturur. Ders ayrıca, taşımacılık, depolama, envanter yönetimi, müşteri hizmetleri ve satın alma dahil olmak üzere lojistik ve tedarik zinciri yönetimiyle ilgili temel faaliyetleri de kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tedarik zinciri yönetiminin yapısı, ilkeleri, felsefesi ve önemi hakkında bir anlayış kazanmak 2) Temel lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kavramlarını, teorilerini ve stratejilerini bir işletme organizasyonunun diğer işlevsel alanlarına uygulamak. 3) Tedarik zincirinde sürdürülebilirliğin önemini öğrenmek ve belirli bir ürünün tedarik zincirinde nasıl gerçekleştirileceğini öğrenmek. 4) Derste öğrenilen teoriler ve uygulamalarla belirli bir tedarik zincirini planlamak ve kontrol etmek 5) Tedarik zinciri yönetiminin işlevsel alanlarında uygulanmasında yararlı araçlar ve teknikler hakkında bilgi edinmek 6) Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan ortak yazılım ve uygulamaları kullanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
2) | Tedarik Zincirleri ve Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
3) | SCM'nin Evrimi: Fiziksel Dağıtımdan Lojistik ve SCM'ye | Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
4) | Tedarik Zinciri Başarısında İşbirliğinin Rolü | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
5) | Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
6) | Depolama ve Stok Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
7) | Depolama ve Stok Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
8) | Talep Tahmini ve İşbirlikli Planlama, Tahmin ve Yenileme | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
9) | Talep Tahmini ve İşbirlikli Planlama, Tahmin ve Yenileme | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
10) | Müşteri İlişkileri Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
11) | Taşıma Modları ve Sistemleri | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
12) | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik Sorunları | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
13) | Tedarik Zincirlerinde Temel Performans Göstergeleri | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 1 |
2) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | 2 |
3) | Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 1 |
4) | Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | |
5) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | 2 |
6) | Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | |
7) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | 2 |
8) | Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | |
9) | Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | 2 |
10) | Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | |
11) | Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | 2 |
12) | Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | |
13) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 142 |