DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE EKONOMİSİ TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DIE598B | ||||||||
Ders İsmi: | SEMİNAR | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mustafa Taner ALBAYRAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Taner Albayrak | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı tez seçimine ilişkin genel usulleri vermektir. Tez Hazırlama çalışmalarının ilk aşamasıdır. Öğrenciler araştırmaya başlar, Bu dönem analiz ve tasarım fikirleri geliştirme. Öğrencilerin eleştirel düşünmelerini geliştirmek ve uygun şekilde kavramsal çerçeveyi oluşturacak ve olumlu bir şekilde genişletebilecek seviyeye gelmesi sağlanacaktır. Çalıştaylar, uzun süreli yoğun proje tartışmalarına ve geliştirmeye olanak sağlayacaktır. Bu ders sırasında öğrenciler kendi seçtikleri bir konu hakkında makale hazırlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1.İşletme alanındaki literatüre ilişkin farkındalık geliştirir. 2.Akademik yayınları değerlendirir. 3. Alanıyla ilgili verileri derleyip analiz edebilir. 4. Araştırma çıktılarını doğru ve etkili bir şekilde sunar 5. Tezin konusunu ve araştırma sorularını belirler 6. Araştırma modelini, hipotezleri ve araştırma metodolojisini ortaya koyar 7. Tez önerisi raporunu hazırlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Churchill Jr, Gilbert A., and Dawn Iacobucci. “Marketing research: methodological foundations”. Cengage Learning, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | www.capella.edu/blogs/cublog/steps-in-writing-a-dissertation https://www.quora.com/What-are-the-steps-to-write-thesis https://www.ldeo.columbia.edu/~martins/sen_sem/thesis_org.html https://essaysservice.com/expert-tips-on-writing-a-dissertation.html |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | |||||||||||||
2) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | |||||||||||||
3) Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | |||||||||||||
4) Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | |||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | |||||||||||||
6) Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | |||||||||||||
7) Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | |||||||||||||
8) Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | |||||||||||||
9) Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | |||||||||||||
10) Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | |||||||||||||
11) Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | |||||||||||||
12) Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | |||||||||||||
13) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi ile ilgili verileri yorumlama ve analiz etme, karar verme sürecinde tanıma ve problem çözme becerisi. | 3 |
2) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanını küresel bağlamda geniş kapsamlı bir şekilde anlamak. | |
3) | Çok disiplinli ekiplerde görev alma ve etik ve mesleki sorumluluklarını doğru bir şekilde değerlendirme becerisi edinmek. | 2 |
4) | Kararalma, uygulama ve kararların uygulanmasında denizcilik işletme ve ekonomisi alanıyla ilgili bilgileri kullanabilme becerisi. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ve yaşam boyu öğrenme becerisini geliştirme. | |
6) | Denizyolu taşımacılığında ve ilgili tüm taşıma modlarında yasal, toplumsal ve çevresel bilgileri uygulama becerisi edinmek. | 2 |
7) | Deniz İşletmesi ve Ekonomisi alanındaki teorik bilgileri analiz edebilme ve uygulamadaki etkilerini değerlendirebilme. | |
8) | Denizcilik İş ortamının kilit yönleriyle ayırt edici bilgi edinme becerisi. | 3 |
9) | Deniz ticareti ve ekonomi alanıyla ilgili bilgileri bilgisayarlı çevrelere entegre ederek bilgi edinme becerisi. | |
10) | Çok disiplinli değerlendirmeler üretebilme ve deniz ticareti, ekonomi, ilgili alt alanlar ve diğer sosyal bilimler alanlarıyla uyumlu analizler yapabilme. | 3 |
11) | Çağdaş konular hakkında bilgi ve etkili iletişim kurma becerisi. | |
12) | Bir yönetici ve girişimcinin uluslararası düzeyde çalışması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilme. | |
13) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek ve uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |