DUI2025 TANKER VE YÜK İŞLEMLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2025
Ders İsmi: TANKER VE YÜK İŞLEMLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Mehmet ERSAN
Dersi Veren(ler): Mehmet Ersan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ticaret gemilerinde uzakyol güverte zabiti, birinci zabit ve kaptan olarak görev yapacak denizcilere STCW-1978 Konvansiyonuna (düzeltmeleriyle) ve Gemiadamları Yönetmeliğine bağlı Eğitim ve Sınav Yönergesine uygun olarak:
1. Tankerlerde çalışmak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
2. Mürettebat ve çevre güvenliği ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleriyle ilgili ulusal ve uluslararası kurallar ve uygulama kodları, Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerlerinin tasarımı ve donanımları, taşınan yüklerin özellikleri, operasyonları, Onarım ve bakım-tutum süresince alınacak güvenlik önlemleri, Acil durum işlemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleriyle ilgili ulusal ve uluslararası kurallar ve uygulama kodlarını,
2) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri ve Sıvılaştırılmış Gaz tankerlerinin tasarımı ve donanımlarını.
3) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerlerinde taşınan yüklerin özelliklerini.
4) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleri operasyonlarını,
5) Onarım ve bakım-tutum süresince alınacak güvenlik önlemlerini, Acil durum işlemlerini,bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Course Notes
2) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleriyle ilgili ulusal ve uluslararası kurallar ve uygulama kodları, Course Notes
3) Petrol Tankerlerinin tasarımı ve donanımları Course Notes
4) Kimyasal Madde Tankerlerinin tasarımı ve donanımları Course Notes
5) Sıvılaştırılmış Gaz Tankerlerinin tasarımı ve donanımları Course Notes
6) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerlerinde taşınan yüklerin özellikleri Course Notes
7) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleri operasyonları Course Notes
8) Ara Sınav Course Notes
9) Petrol Tankerleri, Kimyasal Madde Tankerleri, Sıvılaştırılmış Gaz Tankerleri operasyonları Course Notes
10) Onarım ve bakım-tutum süresince alınacak güvenlik önlemleri Course Notes
11) Onarım ve bakım-tutum süresince alınacak güvenlik önlemleri Course Notes
12) Acil durum işlemleri Course Notes
13) Acil durum işlemleri Course Notes
14) Genel Tekrar Course Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ICS/OCIMF/IAPH Safety Guide for Oil Tankers and Terminals (ISGOTT). 4th ed. Rev. Internatıonal Chamber Of Shıppıng (Ics) / Oıl Companıes Internatıonal Marıne Forum (OCIMF) / Internatıonal Assocıatıon Of Ports And Harbors (IAPH), London, Witherby & Co. Ltd., 1996
Diğer Kaynaklar: • MARPOL 73/78 Consolidated Edition 1997 (IMO – 520E)
• Inert gas systems. 1990. (IMO-860E).
• IMO Model Course 1.01 –Tanker familiarization. (T101E) 1999
• IMO Model Course 1.02 – Specialized training for oil tankers (T102E) 1999
• IMO Model Course 1.04 – Specialized training for chemical tankers (T104E) 1999
• IMO Model Course 1.06 – Specialized training for liquefied gas tankers (T106E) 1999
• BAPTIST, C. - Tanker handbook for deck officers. 8th ed. Brown, Son & Ferguson, Ltd, 2000.
• BUREAU VERITAS - Gas carrier safety handbook. 2nd ed. London: Lloyd's of London Press (LLP), 1997.
• INSTITUTE OF PETROLEUM (IP) - Tank cleaning safety code: Model code of safe practice. 2nd ed.. Chichester (West Sussex): John Wiley & Sons, 1996. (ISBN 0 471 97096 4)
• INTERNATIONAL ASSOCIATION OF INDEPENDENT TANKER OWNERS (INTERTANKO) – A guide to crude oil washing and cargo heating criteria. Oslo, Intertanko, 2004.
• INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING (ICS) Safety in liquefied gas tankers. London, Witherby & Co. Ltd., 1980
• (ICS) Safety in oil tankers. 2nd ed. London. Witherby & Co. Ltd., 1978.
• (ICS) Tanker safety guide: Chemicals. 3rd. ed. London, ICS, 2002.
• (ICS) Tanker safety guide: Liquefied gas. 2nd ed. London, ICS, 1995.)
• INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING (ICS) / OIL COMPANIES INTERNATIONAL MARINE FORUM, Ship to ship transfer guide: Petroleum. 3rd ed. London, Witherby & Co. Ltd. , 1997.
• INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING (ICS) / OIL COMPANIES INTERNATIONAL MARINE FORUM ,Ship to ship transfer guide: Liquefied gases. 2nd ed. London, Witherby & Co. Ltd., 1995.
• McGUIRE, G & WHITE, B - Liquefied gas handling principles on ships and in terminals. 3rd. ed. London, Witherby & Co Ltd, 2000.
Vessel inspection questionnaire for bulk oil/chemical carriers and gas carriers – V.I.Q. 2nd ed. OIL COMPANIES INTERNATIONAL MARINE FORUM (OCIMF), London, Witherby & Co. Ltd, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 3
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü 66